Wiadomości z miasta i gminy

A A A

    

 

Budynek dworca PKP jak nowy 
(10.04.2018)


  

Powoli dobiega końca remont budynku dworca kolejowego w Żarowie. Obiekt został zmodernizowany zarówno w środku, jak i na zewnątrz.

W tej chwili trwają ostatnie prace wykończeniowe. Inwestycja zakładała gruntowną przebudowę dworca obiektu. Planowany termin jej zakończenia zaplanowany został na drugi kwartał 2018 roku. - W budynku pojawiły się także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się - m.in. pochylnie i poręcze. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały specjalne ścieżki prowadzące i tablica multisensoryczna. Do potrzeb osób niepełnosprawnych dostosowane będą również toalety. W ramach prac zamontowano monitoring, wymieniono m.in. instalację oraz stolarkę okienną i drzwiową i odnowiono sztukaterię i historyczną klatkę schodową. Na terenie zmodernizowanego obiektu przewidziane zostało również pomieszczenie, w którym może być prowadzona sprzedaż biletów. Zagospodarowany został także najbliższy teren wokół dworca, powstało m.in. kilka miejsc parkingowych. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe - wyjaśnia Katarzyna Grzduk z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji Polskie Koleje Państwowe S.A.

Remont się jeszcze nie zakończył, ale już dziś widać, że budynek dworca PKP odzyskał utracony blask. I nie straszy już swoim wyglądem. Niebawem dworzec udostępniony zostanie mieszkańcom. Cały wizerunek ulicy Dworcowej w Żarowie także zmieni swój wizerunek. - Wkrótce zakończą się tutaj prace związane z budową Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. W ramach tego zadania przebudowane zostało skrzyżowanie i powstało rondo. Większa część tych prac została już zrealizowana, ale inwestycja jeszcze się nie zakończyła. Trwa jeszcze także budowa ścieżek rowerowych, chodników, parkingów wraz z oświetleniem na terenie naszego miasta. Dzięki temu nie tylko ulica Dworcowa w Żarowie, ale również centrum miasta zyska nowy wizerunek - mówi burmistrz Leszek Michalak.

Remont dworca PKP pochłonie około 5 milionów złotych. Inwestycja finansowana jest ze środków własnych PKP S.A. i środków budżetu państwa.

Magdalena Pawlik

 

   

   

   

   

   

   
 
 


  


strona główna  |  do góry  |