Mniej azbestu w naszej gminie
Realizacją zadania zajmowała się firma Logistyka Odpadów - Realizacje Sp. z o.o. - koszt 798,12 zł za tonę, która została wyłoniona na podstawie zapytania ofertowego. Łączny koszt zadania wyniósł 19 593,85 złotych.
Zadanie zostało zrealizowane przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. WFOŚiGW pokrywa 50% kosztów kwalifikowanych ( 50 % z 700 zł za tonę), drugą połowę kosztów kwalifikowanych pokryła gmina, koszty niekwalifikowane pokrywali mieszkańcy (98,12zł/Mg).
Dofinansowanie na odbiór, transport i unieszkodliwienie azbestu zostało przyznane osobom, których wniosek został pozytywnie rozpatrzony.
Gmina Żarów podpisała umowę nr 0144/D/OZ/WR/2025 dnia 08.09.2025r na zadanie ,, Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Żarów".